יום שבת, 3 בינואר 2009

סיפור סבא יוסף/יולי 2 עד חזרה לארץ


סבא בצבא ובלימודים בחול


סבא התגייס עם תנועת הנוער לנח"ל (נוער חלוצי לוחם) בשנת 1950. סבא היה מחזור שני בנח"ל אולם המחזור הראשון לא גוייס כתגובה לפרוק הפלמ"ח.
בנח"ל הוא עבר אימונים מפרכים כדי שהנח"ל יהיה חוד החנית של צה"ל.
לאחר האימונים הוא השלים את ההכשרה בקיבוץ רביבים בנגב הרחוק ושם עבר תקופה קשה של תנאים כמעט ללא מים ומזון. זו הייתה תקופת הצנע. ( תקופת הצנע הייתה תקופה שבה למדינה לא היה מספיק כסף לספק אוכל חופשי לאזרחים. כל מזון היה מוגבל לפי נקודות ולפי מספר האנשים במשפחה. לדוגמא כל משפחה קבלה שתי ביצים לשבוע). תקופתו בקיבוץ הייתה מהנה וקשה עד מאוד אנשים צעירים עם שאיפות גדולות לטובת חברה טובה יותר וצודקת יותר.
ב- 1952 סבא נסע לאמריקה. הוא הצטרף אל אחיו אביגדור שהיה באותו זמן באמריקה גם כדי ללמוד באוניברסיטת ברקלי אשר בקליפורניה.(הנדסה חקלאית). סבא הגיש בקשה להתקבל לאוניברסיטה ללימודי הנדסה חקלאית היה לו קושי להתקבל ללימודים היות ולא הייתה לו בגרות מסודרת. והוא התקבל על תנאי. חויב לקבל ציון ממוצע של 85 ומעלה. סבא עמד במשימה בהצלחה.
באותם שנים סבא ניהל להקת מחול של ישראלים שהופיעה במקומות שונים ברחבי ארה"ב בריקודי עם.
אחיו אביגדור התחתן באמריקה עם מרייאן ונולדה להם בת ששמה אילנה.
אבא של סבא (אהרון) הגיע לבקר את בניו בארה"ב והוא יעץ לסבא להמשיך את לימודיו בארץ במקום באמריקה ובתמורה לכך הבטיח לממן לו את שכר הלימוד בארץ. החליט סבא לחזור ארצה. בדרכו זו בשנת 1955 בעודו ממתין בניו-יורק להפלגה. הוא ליווה חברה טובה שלו למבחן במה בבית הספר לאומניות הבמה. ללא אזהרה מוקדמת עלה סבי לבמת המבחן (לאודישן). ומסיבה שלא ברורה לו עד היום המורה מרטה גראהם האחראית אמרה שהיא רוצה אותו בבית הספר הזה (בית ספר נייברהוד- בית ספר לאומניות יוקרתי מאוד).סבא נשאר ללמוד שם כמעט שלוש שנים עד שנת 1958.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה