יום ראשון, 4 בינואר 2009

סיפור סבא יוסף\יולי 1 עד הגיוס



סיפור חיים סבא יוסף \יולי 1



סבי נולד בתל-אביב,י"א באדר ב' 21.2.1932
במשקל של 1200 גרם
בחודש השישי להריון. הוא היה הפג הראשון בת"א ששרד. באותם הימים לא היו אינקובטורים והעובדה שנשאר בחיים היא בגדר נס.
אהרון (אביו של סבא) הגיע מסיביר בשנת 1922. תוך ארבע שנים רכש תואר של עורך דין, התחתן עם ג'ניה בת הרב מאיר שהיה אחיו של הרב הראשון של תל-אביב, הרב שלמה אהרונסון, כיוון שמרבית הכסף דאז היה ביידי יהודים דתיים.קשר משפחתי זה עזר לו להתעשר במהרה במקצועו.
סבא גדל בבית מאוד עשיר שכלל צוות גדול של טבחים עוזרים, מנקים ואומנת. באותו זמן הגיעו ארצה שחקני "הבימה" ללא יכולת להתפרנס ופתרו את כל בעיות הקיום שלהם בביתה של ג'ניה (סבתא רבא שלי).שהותם אצלם יצרה אווירה של בוהמה פעילה.

האומנת של סבי נהגה לקרוא לו יולי ומאז זה שם החיבה שנדבק לו לכל חייו.
כשסבא היה בן שש הוריו התגרשו ברעש גדול ואחרי דין ודברים נשלחו,אחיו היחיד, אביגדור, הגדול ממנו בארבע וחצי שנים וסבא לקיבוצים שונים כילדי חוץ. סבא נשלח לקיבוץ קריית ענבים. כשהגיע לקיבוץ הייתה לו משפחה מאמצת כמו לכל ילדי החוץ שהגיעו, והחיים בקיבוץ היו מיוחדים בחופש שניתן לילדים ומאכזבים כיוון שהם היו ללא אמא ואבא.

בקיבוץ סבא אהב לשחק תופסת על העצים. כלומר הם היו קופצים מענף לענף עד שתופסים מישהו או שמישהו נפצע. זה היה משחק מסוכן אך מהנה ביותר. מטיילים ביערות קוטפים סברס ומקדישים כמה שפחות זמן ללימודים.

סבא חזר לתל-אביב בגיל 11 לערך.
הוא למד בבית ספר יסודי תל –נורדאו ואח"כ למד בגימנסיה הרצליה במגמה חקלאית. עם בואו לתל-אביב הצטרף לתנועת הנוער מחנות העולים ומאז זה היה כל עולמו.
שביעית ושמינית למד במקווה ישראל.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה