יום חמישי, 1 בינואר 2009

חלק ד' מסוף מלחמת ששת הימים עד היום

אחרי שסבא חזר הביתה הכל עבר על מי מנוחות. לסבא וסבתא מירי נולדו ארבעה ילדים. אמא שלי ממוקמת שלישית. סבא המשיך לעבוד בחברת הביטוח שלו.
בשנת 1992 אמי השתתפה בחוג לפיסול והיא יעצה לסבא ללכת לסדנת פיסול גם כן כיוון שהייתה משוכנעת שזה מאוד יתאים לו, סבא לדעתה, הוא אומן בנפשו. ובאמת סבא הקשיב להצעתה והלך לסדנה והאומנות היכתה בו שנית.
אחרי הקורס ב-1992 סבא עזב הכל והתחיל ללמוד פיסול במוזיאון תל אביב.
ב -1995 למד פיסול בסטודיו של דרורה בן דורי בכפר סבא ולאחר מכן ב-1997 סבא החל ללמוד במכללה ללימודי האמנות "הסטודיו" ברעננה.
סבא פיסל המון פסלים שזכו לביקורות מאוד נלהבות.
בשנת 1997 סבתי מירי ז"ל חלתה בסרטן בלבלב. הרופאים ניבאו לה שהיא תחייה מקסימום חצי שנה, אולם סבתא חייתה עוד שנתיים עם המחלה הקשה. בתקופה המחלה בילינו אמי ואני עם סבתא המון ולמרות שאני הייתי ילד קטן וקשה לי לזכור, אני יודע שהייתי מאוד קשור אליה. סבתא נפטרה ב-1999 בגיל 61 וזה היה אירוע מאוד קשה וטראומתי לכל המשפחה.
בשנת 2001 סבתא רבא שלי, ג'ניה פלג(אמו של סבי) נפטרה (שנתיים אחרי סבתי מירי) בגיל 95.


מאז ועד היום סבא ממשיך לפסל במלוא המרץ. אין יום שעובר מבלי שהוא מפסל. את מרבית זמנו הוא מבלה בפיסול. ובימים אלו אפילו מתכונן לקראת תערוכה נוספת של פסלים אותה יציג בחודש מאי.
את הפסל עשתורת סבא הכין לאמי לכבוד ברית המילה שלי.
כיום סבא גר עם בת זוגתו לחיים עליזה בהוד השרון וביתם נראה כמו מוזיאון לאומנות הפיסול.
תערוכות של פסלים של סבא שלי
2000
גלריית "לואיס ארנולד" ,סוסאליטו,קליפורניה,ארה"ב
2000 גלריית "פטרסון" כרמל,קליםורניה,ארה"ב
2001 גלריית "בן יהודה" תל אביב
2005
גלרית "האגם" ברעננה
2007
גלריה "מרכז" גני תקווה
2009
גלרית "המגדל" תל אביב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה